Opis forum
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
i mamy silnik wolny Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by Piotras
Offline